Voor onze dienstverlening verzamelen en beschikken wij over veel up-to-date informatie over bedrijven in binnen- en buitenland. Deze informatie gebruiken wij om de kredietwaardigheid van bedrijven te bepalen. Onder andere op basis hiervan stellen wij de limiet vast op een klant. Een limiet is het bedrag waarvoor wij vinden dat het verantwoord is om op rekening te leveren aan deze klant. En het bedrag waarvoor je binnen de kredietverzekering gedekt bent, als een klant zijn facturen niet meer kan betalen.
Door de coronacrisis is de kredietwaardigheid van verschillende bedrijven negatief veranderd. Ondanks de verslechtering in de macro-economische situatie willen wij aan onze verplichtingen blijven voldoen. We willen limieten zoveel mogelijk behouden en afgeven om zo de handel gaande te houden en non-betaling af te dekken. Reden voor ons en de andere kredietverzekeraars om bij het ministerie van Financiën aan te kloppen met de boodschap dat het verstandig zou zijn als de Staat als herverzekeraar gaat optreden. Alleen dan kunnen wij zoveel als mogelijk de limieten intact laten of zelfs herstellen naar pre-corona niveau.