Help, mijn klant betaalt niet!

Ook na het sturen van een herinnering en aanmaning blijft de betaling uit. Hierdoor komen jouw eigen plannen in gevaar. Lees hoe wij je hierbij kunnen helpen.

Doe de gratis klantencheck

Voorkom problemen door klanten die jouw facturen niet betalen.

Het vinden, werven en behouden van klanten is een hele uitdaging. En dan moet je ook nog het debiteurenrisico bewaken. Leuk, een nieuwe klant, maar gaat die ook betalen straks?

En het gaat niet alleen om nieuwe klanten. Na jaren van zakendoen kun je te goed van vertrouwen worden. Wellicht heeft de klant je gegarandeerd dat er voldoende budget is en dat er geen betalingsproblemen zijn. Toch kun je worden verrast. Zelfs de grootste bedrijven kunnen omvallen. Kun je dat opvangen?

Het kan zomaar mis gaan: opeens blijkt dat de klant niet betaalt. Dan kan je bedrijf een flink klap oplopen. Gelukkig is er veel dat je als bedrijf zelf kunt doen om toch jouw geld te krijgen. We geven je hiervoor in dit artikel een aantal handige tips, maar je kunt ook een kredietverzekering overwegen.

Hoe een krediet­verzekering jouw bedrijf kan helpen groeien?

Download onze gratis whitepaper en lees de belangrijkste voordelen van een kredietverzekering.

Tips als jouw klant niet betaalt

  • Tip 1 : Gebruik de offerte om duidelijk af te bakenen wat wel en niet is inbegrepen. Dat voorkomt vervelende gesprekken achteraf. Verwijs in de offerte ook altijd naar jouw leverings- en betalingsvoorwaarden.

  • Tip 2: Zorg dat je facturen in orde zijn. Dat bevordert vlotte betaling. Ook sta je juridisch sterker als er een conflict over de nota ontstaat.

  • Tip 3: Is de factuur na het verstrijken van de betalingstermijn nog niet betaald? Geen paniek. Mogelijk is de factuur aan de aandacht van je klant ontsnapt. Bel je klant op, vraag of ze de factuur gezien hebben en stuur een herinnering.

  • Tip 4:  Helpen ook de aanmaningen niet? Zoek opnieuw persoonlijk contact, voordat je hulp van buitenaf inschakelt. Probeer tot betalingsafspraken te komen en leg die schriftelijk vast. Kom je niet verder dan wordt het tijd voor vervolgstappen, bijvoorbeeld het uitbesteden van het incasso.

  • Tip 5:  Wil je jouw bedrijf beschermen tegen schade door onbetaalde facturen? Overweeg dan eens een kredietverzekering. Je bent dan verzekerd voor schade die ontstaat omdat jouw klant zijn factuur niet betaalt. Zo kies je voor minder risico’s en meer zekerheid van betaling.

Waarom kies je voor ons?

Ervaren

55.000+

klanten wereldwijd

Kennis

40 miljoen

bedrijven in onze database

Betrouwbaar

AA score

Standard & Poor’s

Meer informatie of een offerte aanvragen?

Neem contact op