Blog van Johan Geeroms

Duits protectionisme. Wat zijn de gevolgen voor Nederland?

De Duitse bondskanselier Angela Merkel haalde tijdens het World Economic Forum in Davos stevig uit naar de VS vanwege de vele protectionistische maatregelen. Maar wat blijkt uit eigen onderzoek van Euler Hermes, Duitsland staat op de 4e plaats (!) op de lijst van landen die de meeste protectionistische maatregelen hanteren.

Zal de landbouw goed boeren in 2018?

De waarde van de export van de Nederlandse landbouwsector bereikt ieder jaar recordhoogten. Toch gaat het bij veel boeren en tuinders niet van een leien dakje. Een vooruitblik naar 2018.

Veel misvatting bij MKB-ers over kredietverzekering

Onheil rondom wanbetaling is met een kredietverzekering te voorkomen. Maar wat blijkt: veel MKB-ers denken dat ze te klein zijn voor een kredietverzekering. Onzin, volgens Johan Geeroms.

Huwelijk luchtvaart en landbouw krijgt flinke oppepper

Al decennialang weten landbouw en luchtvaart elkaar te vinden. Denk bijvoorbeeld aan sproeivliegtuigen. Maar dé grote, nieuwe ontwikkeling is natuurlijk de inzet van drones. k zou zeggen: ready for take off!

1-4 out of 4 results

Johan Geeroms is Manager Risk Underwriting bij Euler Hermes Nederland. Geeroms is sinds 2002 werkzaam bij Euler Hermes, waar hij begon als Teamleider Underwriting in Nederland. Van 2010 tot en met 2012 werkte hij als Regional Risk Director World Agency in Benelux. Vervolgens is Geeroms binnen Euler Hermes aan de slag gegaan als Senior Risk Manager America’s voor de World Agency, waar hij de verantwoordelijkheid droeg voor de kredietverzekeringsportefeuilles betreffende het multinationaal segment in zowel Noord- als Latijns-Amerika. In 2015 kwam Johan terug naar Nederland, waar hij de rol van Senior Risk Manager voor de Nederlandse onderneming op zich nam. Vanaf 1 januari 2018 is Johan Manager Risk Underwriting. Met zijn jarenlange ervaring schrijft Johan regelmatig blogs over ontwikkelingen in sectoren en landen. Hij geeft in deze blogs zijn visie op de toekomst en hoopt bedrijven zo relevante informatie te geven om weloverwogen beslissingen te nemen voor hun bedrijfsstrategie.