Whitepapers & Infographics

Optimaliseer uw credit management processen

Inschrijven nieuwsbrief

Download gratis onze whitepapers

Incasso tips om toch uw geld te krijgen

9 Tips voor goed en effectief incasso

Download hier

Debiteurenbeheer | 9 tips om betaald te krijgen

Wij geven u in deze whitepaper 9 tips op uw debiteurenbeheer te optimaliseren

Download hier

Gouden belregels

Wij geven wij u een aantal gouden belregels voor als uw klant niet betaalt.

Download hier

Kredietwaardigheid klanten | 5 Signalen dat het mis gaat

Herken de 5 belangrijkste signalen die aangeven dat uw klanten mogelijk de factuur niet gaan betalen.

Download hier

Betalingsherinnering sturen? Gebruik onze tips.

Betalingsherinnering sturen? | Gebruik onze tips

Betalingsherinnering

Heeft u al eigendoms voorbehoud in uw voorwaarden?

Voorkom problemen met niet-betaalde facturen.

Eigendomsvoorbehoud

Credit management. Welke strategie kiest u?

In deze infographic vergelijken wij de 4 meest gebruikte credit management strategieën.

Credit management strategieën

Aanmaning sturen? Gebruik onze tips en voorbeeld.

Hoe ziet een correcte aanmaning eruit? Wij geven u tips.

Aanmaning sturen

Heeft u leverings voorwaarden opgesteld?

Download onze gratis whitepapers met handige tips.

Leveringsvoorwaarden opstellen

Hoe ziet een correcte factuur eruit?

Hoe ziet een correcte factuur eruit? Daar leest u alles over in deze whitepaper. Inclusief handig voorbeeld.

Voorbeeld correcte factuur

Veilig uw omzet vergroten

3 manieren om uw omzet veilig te vergroten

Omzet vergroten

Fraude herkennen en voorkomen

Hoe Herkent en voorkomt u fraude van uw afnemers?

Fraude voorkomen en herkennen

Mis nooit meer het laatste nieuws en onze handige tips.

Inschrijven nieuwsbrief

Sommige credit managers prijzen zich gelukkig met klanten, die zij beschouwen als ‘goudgerande risico’s’. Die klanten hebben altijd betaald en zullen dat in de toekomst vast ook blijven doen, is de mening van deze credit managers. Anderen trekken lessen trekken uit het verleden en zorgen ervoor dat er voorzieningen zijn voor onverwachte betalingsrisico’s. Er zijn er ook die ondanks geleden schades de risico’s voor eigen rekening blijven nemen en wel zullen zien waar het schip strandt. Bedrijven die de facturen niet meer kunnen betalen, leveren het Nederlandse bedrijfsleven jaarlijkse een enorme schadepost op. Elke credit manager krijgt hier in meer of mindere mate mee te maken. Hoe groot is uw post dubieuze debiteuren? Hoeveel schade lijdt uw bedrijf omdat facturen onbetaald blijven? Euler Hermes geeft credit managers graag tips en adviezen om schade zoveel mogelijk te voorkomen. Hierover schrijven wij regelmatig whitepapers of maken wij infographics. Want wij zijn van mening: voorkomen is beter dan genezen. Gaat het onverhoopt toch mis, dan heeft u de kredietverzekering achter de hand om toch uw geld te ontvangen.