Gratis whitepaper

Aanmaning sturen?

Handige tips om jouw factuur betaald te krijgen

Klant betaalt factuur niet. Ook niet na herinnering. Stuur een aanmaning! 

De betalingstermijn van je factuur is verlopen. Meteen stuur je een betalingsherinnering. Ook dan betaalt jouw klant de factuur niet. Hoogste tijd voor een officiële aanmaning.

Zo maak je een officiële aanmaning

Is een betalingsherinnering nog vriendelijk van toon, een aanmaning is strikter en dwingender. Je maant jouw klant nu te betalen. De termijn die je stelt is niet langer dan 5 werkdagen. Door het sturen van een aanmaning laat je zien dat je het uitblijven van de betaling serieus neemt. Je sommeert jouw klant binnen een week te betalen. Je waarschuwt jouw afnemer dat je -bij uitblijven van de betaling- de vordering uit handen geeft. Je geeft daarbij aan dat de extra kosten hiervan voor rekening zijn van jouw klant.

Praktische tips in onze whitepaper

Kan ik een klant wel zo pertinent aanspreken? Wat moet er precies in de aanmaning staan? Moet ik de aanmaning aangetekend versturen of kan het ook per mail? Download nu onze whitepaper door onderstaand formulier in te vullen. Je ontvangt gratis alle praktische informatie over aanmaningen overzichtelijk op een rij. Ook geven we een voorbeeld van een correcte aanmaning.

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen jouw facturen betaald te krijgen?

Neem contact op Bekijk onze oplossingen

This is my SEO block