Veelgestelde vragen

Ik heb hulp nodig met een incasso

Neem contact met ons op

Moet ik ook nog een incassobureau inschakelen?

Nee. Als u een kredietverzekeringspolis met ons afsluit, kunt u gebruik maken van onze eigen incassoservice. Deze biedt wereldwijde dekking, voor vorderingen van elke omvang.

Wat gebeurt er als u vorderingen voor mij incasseert?

Het incasseren van vorderingen is een stapsgewijs proces waarbij kosten in de hand worden gehouden en wij dat continu bewaken. Wij bellen eerst en sturen brieven of e-mails zodat het verzoek duidelijk is en gebruiken onze naam en reputatie op de markt. Wij kunnen onderhandelingen starten met uw klant als u dat wenst. Als geen van deze stappen succesvol zijn, binnen een redelijke termijn, kunnen wij juridische stappen nemen, variërend van een rechterlijke uitspraak tot gedwongen tenuitvoerlegging. We bespreken dit met u telkens voordat een maatregel wordt genomen.

Hoe lang duurt het voordat de vordering wordt geïncasseerd en wanneer krijg ik betaald?

Dat verschilt per geval en land. Economische, politieke en culturele redenen zijn allemaal van invloed op het gedrag van de klant. Wij proberen zo snel mogelijk een regeling met uw klant te treffen. Wij vermijden gerechtelijke stappen zo veel mogelijk omdat de procedure dan lang kan duren.

Onze incassoteams geven aan wat u kunt verwachten en hoelang het kan duren. Als u zaken gaat doen in nieuwe landen, is het wellicht handig om onze interactieve landenrisico te gebruiken.

Wat gebeurt er als jullie de vordering niet voor mij kunnen incasseren?

Soms leveren alle gebruikelijke stappen (vóór gerechtelijke stappen) uiteindelijk niet het gewenste resultaat op. Op dat moment bespreken wij de situatie met u en leggen uit welke opties beschikbaar zijn. Als u dan besluit om de incassoprocedure te stoppen, zullen we de zaak sluiten. Of u wilt wellicht juridische stappen nemen. Als dat het geval is, laten wij u weten wat uw succeskansen zijn, hoelang het kan duren en wat de geschatte kosten zijn, zodat u kunt besluiten wat u verder wilt doen.

Kan ik er zeker van zijn dat jullie incassoservice geen schade toebrengt aan mijn klantrelaties?

Ja. Wij streven er altijd naar uw klantenbestand te beschermen. Als een onafhankelijke partij met een wereldwijde reputatie, lokale expertise en diep inzicht in de financiële positie van klanten, kunnen we vaker effectiever onderdelen en zo ervoor zorgen dat uw facturen op tijd worden betaald.

Kunnen jullie een echte wereldwijde incassoservice bieden?

Wij bieden gegarandeerd een wereldwijde service dankzij ons kantorennetwerk in 50 landen, inclusief alle belangrijke economieën ter wereld. De lokale aanwezigheid wordt onderbouwd door nauwe relaties met advocaten en incassobureaus op nog veel meer locaties. Wij opereren in totaal in meer dan 130 landen.

Hebben jullie genoeg incassobureaus die mij de vereiste serviceniveaus bieden?

Ja. Wereldwijd hebben wij meer dan 600 speciale commerciële incassanten in dienst. Wij investeren constant in opleiding en de verdere ontwikkeling van hun vaardigheden. Het team werkt nauw samen en maakt gebruikt van systemen en processen die de best practices op incassogebied toepassen. Onze incassanten werken niet alleen bij ons, zij werken voor u. Ze zijn de ambassadeurs van onze organisatie bij het incasseren van uw uitstaande vorderingen.

Vind meer informatie en neem contact op.

Neem contact met ons op