Veelgestelde vragen

Ik heb hulp nodig met een schade of incasso

Neem contact met ons op

Als ik een incasso overdraagt, hoeveel krijg ik dan betaald?

Het bedrag dat wij betalen als u een incasso overdraagt, noemen wij de schadeloosstelling. Het schadeloosstellingsniveau van onze polissen varieert van 80% tot 100% van de uitstaande vordering. De variatie is afhankelijk van de polis die u kiest, hoe u de kredietvoorwaarden beheert, de toestand van uw debiteurenbestand en de door u gewenste premie. Wij beloven dat wij verrassingen in de toekomst vermijden. Bij de start van de polis neemt uw accountmanager de belangrijkste elementen uit de kredietverzekering met u door. Wij raden u ook aan om naar onze workshop te komen of deze online te bekijken op mijneulerhermes.nl

Als mijn klant failliet is en ik deze schade meldt, hoe snel word ik dan betaald?

In Nederland is ons doel om bij een faillissement van een klant u binnen 30 dagen na de datum van de schademelding te betalen. Dat geldt ook voor exportverliezen veroorzaakt door insolventie. Als het exportverlies te wijten is aan een andere factor, kan het soms langer duren omdat we de omstandigheden in het land van bestemming moeten controleren. Ook als uw klant niet failliet is, kan het langer duren. U draagt de vordering dan namelijk eerst ter incasso aan ons over en niet direct als schade. 

Vind meer informatie en neem contact op.

Neem contact met ons op