Direct jouw schade of incasso melden

Schade of Incasso melden

Wij helpen je als jouw klant niet betaald heeft of failliet is gegaan. Heb je vragen over een schade- of incassodossier? Neem dan contact op met CAS via onderstaand telefoonnummer.

Jouw schade melden bij Euler Hermes

Als jouw klanten niet betalen kan dit zeer onaangename gevolgen hebben. Het is enorm vervelend als je hierdoor schade oploopt. Gebeurt dit toch, dan zitten wij voor u klaar om u te helpen. Zodat jouw bedrijf zo min mogelijk last ervaart van deze schade.

Afhankelijk van jouw polis zie je onderstaand hoe je de schade bij ons meldt.

Je meldt eenvoudig en snel jouw schade online via MyEH. Log in met jouw gegevens en vul het online formulier in.

Inloggen MyEH

Download het schadeformulier, vul dit in en stuur dit per e-mail naar schade.omzetgarant@eulerhermes.com.

Schadeformulier Omzet Garant downloaden
Je meldt eenvoudig en snel jouw schade online via EOLIS. Log in met jouw gegevens en vul het online formulier in.

Inloggen EOLIS
Dit doe je via jouw klantenportaal MyEH. Klik hier  voor meer informatie over MyEH of log direct in. Maak je gebruik van Omzet Garant, Simplicity of Debiteuren Comfort Plan? Kijk dan hier hoe je jouw schade indient.  

Het bedrag dat wij betalen als je een incasso overdraagt of schade indient, noemen wij de schadeloosstelling. Dit varieert van 60% tot 100% van de uitstaande vordering. Het percentage is afhankelijk van het product dat je kiest, hoe je jouw debiteuren beheert en de samenstelling van jouw klantenbestand. 

Wij beloven dat wij verrassingen in de toekomst vermijden. Bij de start van de polis neemt jouw accountmanager de belangrijkste elementen uit de kredietverzekering met je door. Wij raden je ook aan om naar onze workshop te komen. Je ontvangt hiervoor bij de start van je verzekering een uitnodiging per mail. Je kan dit ook aangeven bij jouw accountmanager.

Voor jouw Nederlandse klanten is ons doel om bij een faillissement van een klant je binnen 30 dagen na de datum van de schademelding te betalen. Dat geldt ook voor onbetaalde facturen van buitenlandse klanten veroorzaakt door insolventie. Als het exportverlies te wijten is aan een andere factor, kan het soms langer duren. We moeten dan de omstandigheden in het land van bestemming controleren.

Ook als jouw klant niet failliet is, kan het langer duren. Je draagt de vordering dan namelijk eerst ter incasso aan ons over en niet direct als schade. Onze incassanten proberen dan eerst om de openstaande factuur bij jouw klant toch betaald te krijgen. Lukt dit niet, dan gaan wij alsnog over tot schade-uitkering.  

Nee. Als je een kredietverzekering bij ons afsluit, maak je gebruik van onze eigen incassoservice. Deze biedt wereldwijde dekking, voor vorderingen van elke omvang. Wil je toch graag gebruik maken van een incassobureau, dan bespreek je dit met jouw sales- of accountmanager.  
Hiervoor log je in op jouw eigen klantomgeving in MyEH.  Vanuit MyEH ga je door naar onze online incasso-omgeving, waar je aangeeft welke vorderingen je ter incasso aan ons wilt overdragen.
Het incasseren van vorderingen is een stapsgewijs proces waarbij wij proberen de kosten in de hand te houden en wij dat continu bewaken. Wij bellen eerst naar jouw klant en sturen brieven of e-mails zodat het verzoek duidelijk is. Hierbij gebruiken wij onze naam en reputatie op de markt. Wij kunnen onderhandelingen starten met jouw klant als je dat wenst. Als geen van deze stappen succesvol zijn binnen een redelijke termijn, kunnen wij juridische stappen nemen. Dit variëert van een rechterlijke uitspraak tot gedwongen tenuitvoerlegging. We bespreken dit altijd eerst met jou voordat we maatregelen nemen.

Dat verschilt per geval en land. Economische, politieke en culturele redenen zijn allemaal van invloed op het gedrag van jouw klant. Wij proberen zo snel mogelijk een regeling met jouw klant te treffen. Wij vermijden gerechtelijke stappen zo veel mogelijk omdat de procedure dan lang kan duren.

Onze incassoteams geven aan wat je kunt verwachten en hoelang het kan duren. Als je zaken gaat doen in nieuwe landen, is het wellicht handig om onze interactieve landenrisico kaart  te gebruiken.

Soms leveren alle gebruikelijke stappen (vóór gerechtelijke stappen) uiteindelijk niet het gewenste resultaat op. Op dat moment bespreken wij de situatie met jou en leggen uit welke opties mogelijk zijn. Als je dan besluit om de incassoprocedure te stoppen, sluiten we de zaak.

Overweeg je om juridische stappen te nemen? Dan laten wij je weten wat jouw succeskansen zijn, hoelang het kan duren en wat de geschatte kosten zijn. Op basis van deze informatie kan je dan besluiten wat je verder wilt doen.

Ja. Wij streven er altijd naar jouw klantenbestand te beschermen. Als een onafhankelijke partij met een wereldwijde reputatie, lokale expertise en diep inzicht in de financiële positie van klanten, kunnen we vaak effectiever onderhandelen. Op die manier zorgen wij ervoor dat jouw facturen toch worden betaald.
Wij bieden gegarandeerd een wereldwijde service dankzij ons kantorennetwerk in 50 landen. We hebben nauwe relaties opgebouwd met advocaten en incassobureaus op nog veel meer locaties. Wij opereren in totaal in meer dan 130 landen.
Ja. Wereldwijd hebben wij meer dan 600 incassanten in dienst. Wij investeren constant in opleiding en de verdere ontwikkeling van hun vaardigheden. Dit team maakt gebruikt van de beste systemen en processen op incassogebied. Onze incassanten werken niet alleen bij ons, zij werken voor jou. Ze zijn de ambassadeurs van onze organisatie bij het incasseren van jouw uitstaande vorderingen.