Hoe werkt een kredietverzekering?

Je hebt verschillende soorten kredietverzekeringen. Afhankelijk van jouw keuze bestaat een krediet­verzekering uit informatie over jouw klanten, incasso en schade-uitkering. Meer weten? Lees dan snel verder of neem contact met ons op.

Neem contact op

Zo werkt een kredietverzekering

Met een krediet­verzekering bescherm je jouw bedrijf tegen onbetaalde facturen. Zo kan jouw klant bijvoorbeeld failliet gaan. Of financieel in zwaar weer verkeren. Non-betaling van facturen komt niet alleen voor bij nieuwe of onbekende klanten. Bijna 50 procent van alle wanbetalingen ontstaat bij afnemers met wie een stabiele, langdurige relatie is opgebouwd. Met een kredietverzekering krijg jij toch jouw geld als jouw klant niet meer kan betalen.

Een kredietverzekering zorgt er niet voor dat onbetaalde facturen niet meer voorkomen, maar als het mis gaat ben je hiervoor verzekerd. Bij sommige kredietverzekeringen maak je ook gebruik van onze incassoservice en onze informatie over meer dan 83 miljoen bedrijven wereldwijd. Zo kan jij op voorhand beter inschatten hoe en met welke klanten jij zaken wilt doen en kan jouw bedrijf veilig ondernemen en groeien.  

De meest complete kredietverzekering  bestaat uit klantinformatie, incasso en schadevergoeding. Hieronder leggen we dit in meer details uit.

Welke kredietverzekering je ook kiest, je hoeft je in ieder geval geen zorgen meer te maken over de betaling van jouw facturen. Bekijk in de video hiernaast hoe een kredietverzekering precies werkt. Of maak eens een vrijblijvende afspraak met een van onze adviseurs.

Bekijk in deze video hoe een kredietverzekering werkt
Neem contact op
Wij controleren de financiële gezondheid van jouw klant

Onze risicoanalisten staan voor jou opgesteld om handels- en betaalrisico's van meer dan 83 miljoenen bedrijven wereldwijd te beoordelen. Zij analyseren honderden economische indicatoren, zowel kwantitatief als kwalitatief. Op die manier begrijpen wij de economische, politieke, zakelijke omgeving, commerciële en financieringsrisico's van jouw klanten het best. Dit resulteert in een permanente analyse van de kredietwaardigheid en financiële stabiliteit van jouw klanten.  

Check hier gratis 3 klanten of prospects op hun kredietwaardigheid

Voordat je zakendoet vraag je een limiet aan

Voordat je de opdracht met jouw klant aangaat vraag je eenvoudig online een limiet aan. Deze limiet geeft aan voor welk bedrag wij het verantwoord vinden om op rekening aan deze klant te leveren. Ook geeft dit bedrag aan waarvoor je binnen jouw kredietverzekering gedekt bent, als een klant zijn facturen niet meer kan betalen.  
Wij houden de financiële situatie van jouw klanten in de gaten

Zodra een limiet is goedgekeurd door ons kan je met een gerust hart zakendoen. Jij focust je op jouw klanten, wij dekken jouw risico's af. We houden de ontwikkelingen bij jouw klanten goed in de gaten. Wijzigt er iets in de financiële situatie van jouw klant, dan brengen wij je hiervan op de hoogte en passen wij de limiet aan naar de nieuwe omstandigheden.
Betaalt een klant niet? Dan draag je de vordering over.

Welke maatregelen je ook neemt, jouw klanten kunnen financieel in zwaar weer komen en jouw facturen niet of niet op tijd betalen. Op dat moment stuur je jouw klant een betalingsherinnering en uiteindelijk een aanmaning. Blijft de betaling dan nog uit, dan draag je de vordering aan ons over. Onze incasso-afdeling gaat dan voor je aan de slag om de factuur alsnog betaald te krijgen.

 

Wij betalen de schade aan je uit volgens de voorwaarden die we samen afspreken

Betaalt jouw klant ook na het incassotraject niet of gaat jouw klant failliet? Dan keren wij je de openstaande factuur uit tegen het afgesproken dekkingspercentage in jouw polis.

Bekijk hier de verschillende oplossingen

 

073 688 96 76
Offerte aanvragen
Contactformulier