Warning: You are using an outdated Browser, Please switch to a more modern browser such as Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Ik heb een vraag over schade

Heb je vragen over een lopend schadedossier? Bel dan 0800 38 53 765

Dit doe je via jouw klantenportaal MyEH. Klik hier  voor meer informatie over MyEH of log direct in. Maak je gebruik van Omzet Garant, Simplicity of Debiteuren Comfort Plan? Kijk dan hier hoe je jouw schade indient.  

Het bedrag dat wij betalen als je een incasso overdraagt of schade indient, noemen wij de schadeloosstelling. Dit varieert van 60% tot 100% van de uitstaande vordering. Het percentage is afhankelijk van het product dat je kiest, hoe je jouw debiteuren beheert en de samenstelling van jouw klantenbestand. 

Wij beloven dat wij verrassingen in de toekomst vermijden. Bij de start van de polis neemt jouw accountmanager de belangrijkste elementen uit de kredietverzekering met je door. Wij raden je ook aan om naar onze workshop te komen. Je ontvangt hiervoor bij de start van je verzekering een uitnodiging per mail. Je kan dit ook aangeven bij jouw accountmanager.

Voor jouw Nederlandse klanten is ons doel om bij een faillissement van een klant je binnen 30 dagen na de datum van de schademelding te betalen. Dat geldt ook voor onbetaalde facturen van buitenlandse klanten veroorzaakt door insolventie. Als het exportverlies te wijten is aan een andere factor, kan het soms langer duren. We moeten dan de omstandigheden in het land van bestemming controleren.

Ook als jouw klant niet failliet is, kan het langer duren. Je draagt de vordering dan namelijk eerst ter incasso aan ons over en niet direct als schade. Onze incassanten proberen dan eerst om de openstaande factuur bij jouw klant toch betaald te krijgen. Lukt dit niet, dan gaan wij alsnog over tot schade-uitkering.