Help, mijn klant is failliet!

En dat is natuurlijk flink balen. Gelukkig zijn er een aantal zaken die kan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Neem contact op

Klant failliet? Dat wil je natuurlijk niet nog een keer!  

Het vinden van nieuwe klanten is een uitdaging voor elk bedrijf. Maar zeer weinig bedrijven hebben het geluk dat nieuwe klanten zomaar aankloppen! En als het al lukt een klant binnen te halen, wat weet je dan van de financiële gezondheid van deze klant?

Helaas krijgen veel bedrijven nog steeds te maken met klanten die failliet gaan en dus oninbare vorderingen. Je bedrijf kan hierdoor hard getroffen worden. Je denkt misschien dat dit bij ondernemen hoort, maar wist je dat je maatregelen kunt treffen om de schade beperken.

Gedisciplineerd debiteurenbeheer is van cruciaal belang

Of je nu een speciaal team hebt, op de verkoopafdeling vertrouwt of het zelf doet: met de juiste tools en processen om je klanten te monitoren, krijg je  het vertrouwen dat de vandaag verkochte producten en diensten ook daadwerkelijk winst opleveren. Vertrouwen dat je kunt delen met jouw bank en investeerders.

Zorg er in ieder geval voor dat er een rechtsgeldig eigendomsvoorbehoud is overeengekomen. In dat geval gaat de eigendom niet over zolang betaling niet heeft plaatsgevonden. Een eigendomsvoorbehoud is meestal opgenomen in de algemene voorwaarden. Laat deze daarom altijd door jouw klant tekenen, vóórdat je de overeenkomst sluit, bijvoorbeeld op de offerte. Drukt de algemene voorwaarden daarnaast af op de achterzijde van iedere factuur en verwijs ernaar op de voorzijde.

Tip: Zorg ervoor dat u uw debiteurenbeheer op orde hebt. Wij geven je graag een aantal handige tips in onze whitepaper.

 

Hoe goed ken jij je klanten eigenlijk?

Met onze gratis klantencheck krijg je inzicht in het betaalrisico van 3 klanten of prospects.

Een krediet­verzekering biedt je optimale bescherming als jouw klant failliet gaat

Het meest waardevolle gereedschap in de credit management gereedschapskist is een kredietverzekering. De ‘zekerheid’ die ervoor zorgt dat jij jouw geld ontvangt. Deze verzekering is ontwikkeld voor de situatie waarin jouw meest betrouwbare afnemer, de organisatie met de beste reputatie of de meest vertrouwde klant je laat zitten. De kredietverzekering is er in verschillende vormen. Zo kan je jouw hele omzet verzekeren, maar ook één of meerdere transacties of afnemers. De premie wordt bepaald door een veelheid aan factoren waarmee het risico moet worden vastgesteld.

KLANT INFORMATIE

Je krijgt toegang tot onze database met informatie over de financiële gezondheid van jouw klanten en prospects. Zo weet je precies met wie je zakendoet in binnen- en buitenland.

INCASSO

Als je een kredietverzekering afsluit maak je automatisch gebruik van onze incasso-afdeling. Zij gaan achter jouw geld aan op het moment dat klanten hun facturen niet betalen.

BETALING

Een kredietvezekering zorgt ervoor dat je toch jouw geld krijgt als jouw klanten hun facturen niet meer kunnen betalen. Zo kan je met een gerust hart jouw omzet vergroten en zakendoen met nieuwe klanten.

Waarom kies je voor ons?

Ervaren

55.000+

klanten wereldwijd

Kennis

40 miljoen

bedrijven in onze database

Betrouwbaar

AA score

Standard & Poor’s

Vertrouw op de toekomst met de kennis van Euler Hermes.

Neem contact op